Internationella kvinnodagen

Eftersom det idag är internationella kvinnodagen så firar jag med att ha på mig ett par rosa stringtrosor. Inte alls en alltför angenäm upplevelse eftersom bollarna hänger ut på varsin sida om det lilla tyget. Men det är det värt, varje gång jag går runt på kontoret med mina lågt skurna jeans och högt uppdragna trosor möts jag av visslingar och uppmuntrande tillrop.

Enligt wikipedia: Den internationella kvinnodagen uppmärksammar ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen.
Så vi har alltså en dag som uppmärksammar oss på att kvinnor inte kan köra bil och att damfotboll är helt värdelöst. Känns inte som man behöver bli påmind om det.. Men men..nu är det som det är. Och för att hedra denna dag så ska jag erbjuda min kropp till alla kvinnor. (Ifall dom som är mellan 18-23 år och inte väger över 50 kilo och ser jävligt bra ut)
Sen kan man ju undra varför vi har en internationell kvinnodag, vi har ju morsdag redan. Vi har ju inte internationella mänsdagen tillexempel. Fast skulle inte bli förvånad om internationella mensdagen dyker upp snart. Den lär ju bli jävligt trevlig. Inte som kanelbullens dag direkt.. hmm internationella mansdagen fanns visst.. 19 november .. och har funnits sen 1999. Konstigt..jag har aldrig blivit uppvaktad på den. Känner att jag kanske måste plocka ut detta retroaktivt.
Fanns även en dag som hette Världspostunionens dag som jag blev eld och lågor över. Tyvärr hade jag läst fel på post och prost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0