Fjällen..

Förstår att ni undrar ifall jag dött eller nåt. Lessen om jag gör er besvikna, jag är vid liv. Har bara varit i fjällen.
Efter att ha packat bilen till bristningsgränsen full med skidor, bobbar, bärs och jäger* (Detta tog egentligen bara upp en tiondel, frugans kläder tog upp resten) så satte vi av mot fjällen. För att sonen inte skulle dö av tristess så svängde vi förbi och köpte en dvd-spelare som han kunde titta på i bilen. Han avnjöt Alfons, spöket laban och Mamma mu utan avbrott de 30 milen vi åkte. Det roligaste var när vägen var full av renar och jag var tvungen att buffa på dom med kofångaren (hade jag kört silverpilen så hade just nu nån stackars same försökt få ersättning för 20 renar) för att dom skulle flytta sig, inte ens då lyfte han på blicken för att kolla vad som hände utan svarade bara irreterat -"jag har inte tid, tittar på tv". Snacka om att dagens barn är svåra att göra intryck på.
Får skriva mer sen om den händelserika fjällensemestern för tydligen måste man jobba också, jag som hoppats på att man bara gick hit på jobbet å hängde.
*jägermeister, (inte Jesper)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0