Påsk..

Nu var det 32nyaotrohetsaffäreravTigerWoodslängesen jag skrev nåt här, gissar att ni börjar vänja er.
Appropå Tiger Woods, gör inte han bara det alla män skulle göra ifall man hade chansen??
Har ni märkt att jag inte längre kan dela upp texten i stycken när jag skriver.. jävligt störande och en stor orsak till att jag inte vill skriva här längre...
Har ni märkt att det varit påsk?

Själv har jag haft en riktigt kristen påskhelg. D.v.s att jag har lidit, straffats och återuppstått.
Det började med några lediga dagar som tillbringades i slalombacken. Håller på att lära sonen att åka slalom.
Själv tycker jag att han ska lära sig på samma sätt som jag lärde mig. Morsan berättade att dom bara släppte mig nerför backen och sen plockade upp mig i skogen efter jag planterat ansiktet i en tall.
Men nej. Dagens barn ska tydligen åka med sele, för en sån har min fru köpt. Prova själv sa jag och knöt en snara av selen, men nej tack sa hon.
Här kommer sonen glidandes medans hans mor är lycklig i sina rosiga kinder


På påskafton så var det middag med frugans föräldrar och deras bekanta och deras barn och deras män och deras barn. Eftersom middagen serverades hos de bekanta fick svärfar köra eftersom han nu har drickförbud för svärmor efter de senaste tillställningarna. Jag brukar ofta klaga på hans dryckesvanor för att framhäva mig själv i bättre dager för min fru, så att mitt drickande ska verka acceptabelt.
Tyvärr glömde jag bort detta denna trevliga påskafton och festade loss totalt i deras provisoriskt uppställda bar.
Det slutade med att jag på väg hem fick försöka förklara att jag ofta börjar må dåligt när jag åker bil och sen be svärfar stanna vid vägkanten för att inför svärmor vända magen ut och in över mina nyinköpta skor. Varför tillverkar man skor i mocca när de inte tål vätska?? Ett tips: Ha inte jättestor halsduk när du lätt blir åksjuk, luktar förjävla dåligt och eftersom man vägrar erkänna att man spytt på den så får man utstå lukten.
Väl hemma blev jag korsfäst av min fru som undrade ifall ett löfte inte betydde nåt för mig eftersom jag de senaste tio åren alltid lovat att det aldrig ska hända igen. Jag försökte förklara att jag alltid mår dåligt när jag åker bil, och eftersom jag var full fick jag ju inte köra utan därför var tvungen att åka och därmed blev illamående. Moment22 tyckte jag. När inte det funkade försökte jag mig på att löften var till för att få henne att sluta tjata.
Det tog ganska precis 3 dagar innan jag återuppstod och värderades som en människa igen, en väldigt liten människa men ändå.
Tur att det bara är påsk en gång om året, skulle fan inte palla med oftare.
Verkar som jag kan dela upp texten i stycken ändå, måste bara trycka på enter typ tio gånger så blir det en tom rad ibland. Man kan säga att medans jag gör en tom rad hinner Tiger Woods betäcka 4 damer.
Man skulle kanske göra om tideräkningen efter Tiger..hmm luktar nobelpris..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0