Torsdagslåten............

Som ni märker så skriver jag inte inlägg varje dag längre. Varför? Vet inte.. orkar kanske inte..eller så har jag inget att skriva om. Men hoppas ändå att ni fortsätter titta in lite då och då för helt stilla står den inte. Kanske t.o.m blir en uppryckning nu i samband med att jag ska följa Knulf lite tätare och tänkte då avlägga rapporter angående hans förehavanden.

Som nu på fikat alldeles nyss. Vi var ett gäng som satt och fikade och diskuterade fotboll vs hockey. Att nivån på hockey sjunker snabbare än vad nivån på fotboll gör när man kommer lägre ner i serierna.
Då kommer Knulf in i fikarummet och kastar sig genast in i debatten genom att säga att han har lägst handikapp av alla på jobbet
(vi snackar alltså golf nu för er som inte hängde med i det tvära kastet). Tystnad uppstod, eftersom alla vet att Knulf med råge inte är den bästa golfaren på jobbet. Under förra årets två kontorstävlingar slutade han bägge gånger obotligt sist. Till och med undertecknad som inte spelat golf på 3-4 år lyckades komma före Knulf i resultatlistan. Sen har alla fikat färdigt.

Sm-slutspelet drar igång ikväll (nu är vi tillbacks till hockeyn igen). Hur det går för she-left-you beror på ifall Knulf kommer att se hela matchen eller inte på O'learys. Sist han såg en match där låg APIK under med 5-0 när han gav upp och gick hem. APIK lyckades från att Knulf lämnat stället tills han kom hem vända matchen till 5-6.

Bajskorvarna är nu iallfall borta och kvar finns endast fyra fläckar smält snö där de legat. Saknar dom lite kan jag känna så här i efterhand.

Det för mig osökt in på torsdagslåten som inte alls är bajs utan är något av det bästa som går att uppbringa när två stycken legender slår sig ihop och gör utsökt musik.

Låt mig presentera Mr Cash och Mr Dylan, Girl from the North Country:



 


"Johnny, jag tycker det är ännu tråkigare än dig att sitta här och spela"

Kommentarer
Postat av: GT

Jag ser att din kollega Knulf får lite skit här, kul! Jag antar att han inte känner till denna blogg eller är din pappa starkare än hans?

2009-03-06 @ 10:52:07
Postat av: GT

Jag funderar på om jag ska vara med på travet i helgen igen. Men det känns som att du INTE levererat på sistone LR.

Hur stor tror du chansen är att vi vinner något i helgen?

2009-03-06 @ 10:55:42
Postat av: LoneRanger

Gillar inte att du vill veta chanserna innan.. men säg så här.. jag vill verkligen vinna :)

2009-03-06 @ 11:29:25
URL: http://loneranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0