Kvarkenbro..

En bro mellan Sverige och Finland verkar vara på gång. Det väcker ju onekligen många frågor och funderingar.

Den viktigaste som jag känner det är väl den om taxfree spriten, får man stanna mitt på bron för att handla då eller, och kanske ännu viktigare får man förtära spriten under resans gång? Är ju som lite därför man åker till Finland. Skulle kännas väldigt konstigt att vara nykter när man anländer till Vasa.

En annan sak som måste lösas är ju alla dessa halvbedrövliga dansband som har sin försörjning på dessa båtar. Vad händer nu? Får man innan man kör upp på bron plocka upp exempelvis Klas-Gregers eller Lappligan som då sitter och lirar Guldbruna ögon i baksätet hela vägen över. (Vad tänkte han egentligen han som skrev den låten, brunöga, guld....sjuukt sjuuuuk låttititel iallafall, fast skön.)

Men det kommer säkerligen mkt positivt av en bro också. Kanske kan jag få mitt metaamfetamin levererat direkt vid dörren av nån baltisk bärplockare där på höstkanten. Läste i Skvalleraftonbladet att metaamfetamin har en grym affekt på användaren på bara några år är man helt förfallen. Nyfiken på hur jag skulle kunna komma att se ut så genererade jag fram en bild på mig själv om tre år med kontinuerligt missbruk. Jag säger bara..dont go there kids!!!!


" Det är nästan lika svårt att ta sig ur ett metaamfetaminmissbruk (för övrigt ett ord som jag alltid lägger när jag spelar alfapet)
som att sluta med tutte"

Känner jag för att bära kniv på allmän plats så behöver jag bara bryta lite på finska så undkommer man nog polisen när man är full på himmelskafridens torg, alla vet ju att kniv är nåt som tillhör en finsk medborgare på samma sätt som en arm, ett ben, ljust hår, jeansväst med boots eller ett ovårdat yttre, dock inte begåvningen att kunna prata engelska.

Men en sak måste lösas.... som Mormor sa: Hur fan gör vi med Ryssen?



"Mormor ligger redan i träning"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0