Lengrädde´..(Språkskolan del 2)

Har åkt på förkylning. Förmodligen i kombination med allergi. Därför orkade jag inte skriva om helgen igår, ni vet ju hur det är å vara förkyld, eller hur killar?

I helgen var det som sagt dags för Brännbolls-VM igen. Vroksjab KFI hade inte rört varken ett brännbollsträ eller en tennisboll sen förra året. Vi hade därför bestämt att träffas en hel kvart innan första matchen så vi kunde gå igenom taktiken. 2 minuter innan match var alla samlade och det var bara å köra igång. I första matchen mötte vi ett invandrargäng, och man kunde se med vilken vana de svingade brännbollsträet, dock var tennisbollen i minsta laget för dem då de förmodligen tränat på huvuden och knäskålar. Eftersom vi var smårädda vågade vi inte bränna ute dom mer än 3 ggr.

I andra matchen ställdes vi mot bronslaget från förra året, Esox. Spelarna i Esox som känner oss väl hade nog underskattat oss i år. Förmodligen levde dom i tron att vi var berusade som vanligt, men där misstog dom sig. Ingen av oss var ens bakis. Därför vann vi också med en poäng och jag måste säga att jag kände mig nästan skuldfull för att vinna mot ett lag som förmodligen tränat i månader för detta, fast även glad.

Tredje och sista gruppmatchen var mot ett lag med bara tjejer och en tjock kille..Behöver jag skriva mer.. Nä tänkte det.

Återigen hägrade seedningsmatchen. Senaste 7-8 åren har vi alltid åkt ut i seedningsmatchen men i år var det dags att bryta förbannelsen, vi var ju trots allt fortfarande nyktra, då vi gick upp mot beskedligt motstånd. Tyvärr så hade all aktivitet under förmiddagen tagit ut sin rätt och otränade muskler hade hunnit stela till sig under den timmes vila vi fick mellan matcherna. Höök som redan hade dragit på sig en bristning i baksida lår under andra matchen började med att dra på sig en i andra låret efter första löpningen. Sen slog förbannelsen till och vi missade fem slag i rad vilket belönades med en utebränning och så var det med den turneringen. Men det var iallfall fint väder.

missa missa missa
De avskyvärda BK Rel som alla älskar att hata förlorade som skönt var i finalen mot Ubermensh.


Esox kom sjua, så behöver nog inte känna skuld längre.

Sen måste jag bara klaga lite över dommarnivån på den här turneringen. Jag kräver inte mycket då jag vet att dom ställer upp ideelt. Men nog fan måste man kunna kräva att dom kan klockan. Förra året åkte vi ut på grund av att domaren hade glömt att starta klockan och därför bara lät spelet fortgå. Så istället för 12 minuter fick det andra laget spela 19 minuter som innelag. Detta gjorde att dom vann med en poäng istället för att förlora med 30. Så i år när vi pratade med domaren innan första matchen så kom detta upp varpå hon skrattade och sa "- så korkad är jag inte" och visade sin analoga armabandsklocka. Efter sju minuter (vet att det var exakt sju minuter då jag själv tog tid) blåste hon av för sidbyte. Snacka om lengrädde´. *


*Lengrädde´= När en kaka inte fått vara tillräckligt länge i ugnen utan insidan är degig.

Kommentarer
Postat av: Grävarn

Jag försöker hitta ett substitut för PD:s blogg men det går tungt. Är det här din andra blogg LR? http://nimrodofobi.blogspot.com/

2009-06-04 @ 22:52:04
Postat av: LoneRanger

Jag tror att det ända du kan göra är att starta en egen blogg.

2009-06-08 @ 10:08:58
URL: http://loneranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0