Hoppet lever..

för Sverige i VM-kvalet. Efter en skakig inledning där Malta hade kunnat leda med både ett och två mål så fick Sverige ordning på sitt spel och vann tillslut med 4-0. Tycker dock att intervjuerna efter matchen är tråkiga. Själv skulle jag vilja höra reportrarna ställa frågor som:
" Olof Mellberg, var det roligare att tjonga iväg bollen idag än andra dagar?",
" Andreas Isaksson, är det inte konstigt att du, trots att du är målvakt, som har detta som arbete inte vet vad man gör när bollen hamnar vid fötterna?" eller
"Anders Svensson, tror du Lagerbäck tar ut dig till truppen även efter att du dött?".
Men endå det roligaste med hela matchen tycker jag var att, för första gången sen Erik Edman slog inlägget till Henke Larsson mot Bulgarien i förra VM, vi hade en back som inte bara stod vid straffområdeslinjen och tjongade. Safari rörde sig framåt överplanen med hör och häpna bollen. Otroooooligt som Wallipec skulle säga. Var var han i Danmarksmatchen?


Annars det absolut roligaste var att jag och sonen hade gjort popcorn och satt och kollade på matchen, när min sons mor anslöt till TV-soffan. Rör inte dosan sa jag, jag vill verkligen se det här. Men eftersom jag verkar vara uppbyggd av luft så tog hon dosan och svarade att hon bara skulle kolla om det inte fanns nåt annat att kolla på, exempelvis nåt program om barnmorskor eller kanske kunde det vara reklam någonstans. Hon bläddrar över några kanaler när min son fäller kommentaren:

-Nä Mamma....Hockii..se Hockii.

Äntligen, två mot en, som jag väntat på denna dag. Efter att jag lärt honom att säga fotboll så ska jag lära honom att säga Xbox.

Kommentarer
Postat av: Kefurh

Bra, nu är du på gång. Dosan är fan i mig det viktigaste i ett förhållande

2009-06-15 @ 23:27:46
Postat av: GT

Vilken dosa? =)

2009-06-16 @ 10:33:22
Postat av: LoneRanger

Jag har två dosor som jag prioriterar.

1: Snusdosan.

2: Fjärkontrollen(vilket jag tror du menar Kefir)



2009-06-16 @ 14:54:23
URL: http://loneranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0