Kissa och pissa..två helt skilda saker..

Alla hjärtans dag gick sådär. Ungefär fyrtio minuter efter överlämnandet av min fantastiska present så stod den åter i butikshyllan och jag låg nu tydligen jävligt risigt till. Hmm tror jag måste ta hjälp av er läsare i fortsättningen för mina inköp till min älskvärda flickvän.

Men nu över till något som ligger mig varmt om hjärtat.. Bilkörning.
Varför har många vägar bara en fil. Varje väg borde minst ha tre filer i varje körriktning. En för dom som aldrivg verkar vilja komma fram. En för dom som kör enligt hastighetsbegränsningarna och en för dom som kör superfort som jag.

I morse blev jag tvingad att göra jättemånga livsfarliga omkörningar bara för att folk inte har vett att gasa. Jag kan förstå att om man kör omkring i en vita Lada eller en gul Fiat så går det inte så snabbt, men varför håller man sig inte till vägrenen då. Nej ju saktare man kör desto mer mitt i vägen ligger man. Vissa kör så sakta att man tror att man möter nån som backar sig fram. Borde inte polisen stävja dessa vägsniglar. Jag tycker det är livsfarligt. Ponera att jag kommer och kör supersnabbt och det är halkigt som idag osså hinner jag ikapp en Nissan Micra eller en Toyota Celica eller nåt annat permobil-liknande fordon. Då är det inte säkert jag hinner bromsa, jag kanske inte ens vill bromsa då det är emot allt logiskt förstånd, och man krockar. Ska jag då hållas skyldig för att jag är för bra på att köra bil. Det är ju som att vinnarna i alpina vm skulle vara dom som åkte jättesakta och dom som var bra fick skäll för att dom åkte för fort. Då skulle Jens Byggmark va världens bästa utförsåkare och Lindsay Vonn skulle kunna ägna sig åt att bli lapad av Anja i sittliften.




I morse körde jag Black Stallion till jobbet, eftersom Silverpilen fick välförtjänt vila i varmgaraget. Fördelen med Black Stallion är, förutom eluppvärmda säten när det är - 28 grader, att jag får in rockklassiker på radion. Nackdelen med rockklassiker är att det nästan bara är reklam och när det inte är reklam så passar de värdelösa programledarna på att babbla så mycket att dom inte hinner spela några låtar innan jag är på jobbet.

Dagens mail är inte ett mail utan tre:


"Apropå konst...i kombination med måndagsilska,


På vägen hem från jobbet idag ska jag:


1. Ge kioskägaren nere vid perrongen en smäll på käften pga av att han

är mentalt störd 2. Bajsa på ett säte i tunnelbanevagnen, för att jag

vill 3. Hoppa av vid närmsta station i anslutning till Konstfack (tror

det är Midsommarkransen..) och knäcka båda armbågarna på första bästa

student där och samtidigt skratta hysteriskt. Allt ska filmas.



...allt detta ska ske i konstens tecken. Fan, livet är härligt.
/DÖ"


"GT och jag var märkbart tagna efter fredagens match. I bilen hem

konstaterade vi att nu när inte livet längre präglas av fest och annat

skoj så har helt plötsligt hockeyn blivit en viktig del i vardagen.

GT tog dessutom upp det faktum att han för stunden är drabbad av en

sällsynt otur just nu vilket inte gjorde stämningen bättre. Vi

resonerade lövens problem i detalj och funderade på hur fan vi skulle

kunna komma över detta. Till slut konstaterade GT lika ärligt som

allvarligt att: "Jag måste ligga med en annan tjej snart."


Apropå andra tjejer: För helvete Å. Hur kan du ha missat att

berätta att jag alltid ska tanka på din brors bensinmack, statoil Teg.

Var där i söndags och insåg att jag ska ta en omväg för att tanka i

fortsättningen. Vilken underbar tjej som stod i kassan, en brunhårig

ängel. Jag kunde aldrig sluta le, det fullkomligt lyste, slicka fitta,

om henne. Jävlar vad jag ska handla gräddsemlor där hädanefter.


/Stekarn "


"Hej

Jag har samma känslor för en kassörska på ICA Kvantum. Hon är dock mer fulsnygg men med djävulska lökar. Jag tror att hon är ruggigt kåt.

Kul att Höök & Patte bjöd till på fest. Apropå Höök så går det ett rykte i Umeå om att han numera väger 94 kg, stämmer det?

Patte ringde mig igår och undrade om han fick tillgodoräkna sig samlagspoängen för att han pullat en tjej. Jag svarade NEJ.

I lördags köpte jag kebabrulle på Pizza House. Jag köpte "Superrulle"

för 69kr istället för vanlig för 59kr, jag var nöjd när jag åkte hem med den för den var säkert 70cm lång. Tyvärr fick jag bli besviken när det var ätadags och det var då jag kom ihåg att Höök köpte en kebab där som han slängde ut genom bilfönstret efter bara ett par tuggor. Fan att jag inte kom ihåg det innan!

Jag passade även på att gå in på 7-01 för första gången på jävligt länge.

De har numera taco- och salladsbuffe för 55kr vid avhämtning. Killen före mig i kön hade plockat sin plastlåda med tacos jävligt full (precis som jag också skulle ha gjort). Turken i kassan lyfter lådan, synar den och säger:

"- Du har ju tagit köttfärs för 200kronor, det här kostar extra."

Varvid han lägger på 40kr på priset! Den stackars killen (dessutom lätt överviktig) som ska betala har dock bara 73kr och då säger turken att han får vara skyldig 22kr och betala det nästa gång han kommer in.

Så jävla sjukt! Är det buffe så är det väl buffe?! Så jävla typiskt 7-01.

/GT"



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0