Design...

Design är något vi möter varje dag, ibland tycker vi om och ibland tycker vi inte om. Design kan komma i många former. Det kan vara ett par nya kalsonger med Homer Simpson tryck eller så kan det vara en ny gräslig klet-kreation av Hydman-Wallin.

Många föremål designas för optimal funktion, min silverpilen hör till denna kategori med värmeutsläpp på sidorna och bakhjulsdrift i kombination med låg vikt på bakaxeln, allt för att få så låg väghållning som möjligt.

Dock har jag märkt att vissa saker, troligen trots många designtimmar, blir katastrofalt misslyckade. Ett sådant exempel är toaletterna på min arbetsplats. Alltså själva muggen, porslinsguden, gustavsbergsbussen, jamen ni vet där man producerar om man säger så.

Senast jag var på dass så förberedde jag lite fint genom att torka av ringen ifall Sniper varit där å skvätt och la ner papperet i toaletten i förebyggande plasksyfte.
Uträttade mina behov vilket oftast innebär först lite av ettan, sen mycket av tvåan och sen lite mer av ettan.

Avslutar med några backstrokes och ett downstroke, reser mig upp och försöker vika ner lemmen i kalsongerna.

So far, so good...so fucking what??


Jo det ska jag förklara.. spolningen..jag har alltid trott att spolningens syfte var att få sakerna man "dumpat" att försvinna.. annars kunde man ju lika gärna ha dyngat i tvättstället.


Men nej.. inte på de här toaletterna.


Man drar i handtaget och vattnet forsar. Men av nån anledning så rinner vattnet ner och förbi vilket skapar en uppåtgående ström som gör att vad man än lämnat i toaletten ligger och vågsurfar längst upp på ytan.
Vattnet verkar även ta med sig en hel del luft vilket gör att papperet i toaletten liknar en krashlandad vit-brun luftballong.
Det kan ta upp till tre - fyra spolningar och några tryck med toaborsten innan man säkert kan lämna brottsplatsen
.

Ska det behöva va så?


"-Nej jag tycker inte alls detta är dålig design.
Är skönt att kunna stå och bajsa oxå samtidigt som man kissar"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0