Dålig timing..

Jag vet inte ifall det bara handlar om otur, dålig timing eller om nån har lagt en förbannelse över mig.

Det började igår kväll, jag var trött som rackarn och tänkte gå å lägga mig tidigt. Dels för att vara utvilad, dels för att kunna njuta av sporten på tv i ensamhet.
 
Ser fotbollen mellan Österike och Sverige och irreterar mig på hur dålig Rosenberg är...Han måste definitivt ha en förbannelse över sig. Så flippar lite mellan kanalerna och tillbax till fotbollen bara för att se Österike göra avspark efter Sveriges 1-0 mål. Tydligen var det snyggt oxå. Blir less över det missade målet och bläddrar vidare och sen tillbax till fotbollen bara för att se Österike på nytt göra avspark. Detta mål var tydligen oxå jättesnyggt.

Jaha tänker jag medans jag ser Rosenberg sjabbla bort fler målchanser och kommer på att jag inte satt i motorvärmaren på Silverpilen. Ligger och funderar fram och tillbaks, väger för och nackdelar innan jag beslutar mig för att ändå springa ut och sätta i den.


Namn: Markus Rosenberg
Ålder:26
Yrke: Fotbollsspelare
Religon: Sjabbala


Det är ganska kallt med -25 grader när man bara är iklädd t-shirt och kalsonger. Till råga på allt så ska timerjäkeln strula så det går inte precis blixtsnabbt.

Väl tillbaka i sängen så flippar jag över och kollar lite på V64:an.

-Yes.. äntligen...fick in en 20 oddsare. Måste givetvis rusa upp ur sängen och kolla hur mkt deg som rasslat in på kontot.
Märker att jag klickat fel och spelat den på plats två ggr till oddset 4ggr istället för att spela den både som plats och vinnare. Och till råga på allt har jag missat den på systemet oxå..

Tar ett djupt andetag och erinrar mig om att jag hade lagt ett försäkringslir på Björklöven. Försäkringslir är att jag lirade förlust för Löven tillsammans med vinst för Malmö vilket skulle vara värsta scenariot. Dock så skulle jag i bedrövelsen kunna trösta mig med att jag fick lite pengar för min sorg iallfall. För er som inte är insatta så krigar Malmö och Björklöven om sista playoff platsen och låg på samma poäng inför igår. Det slutade givetvis med att Löven förlorar i förlägningen och Malmö vinner i förlägningen vilket betyder att jag inte fick en krona och Malmö drog ifrån i tabellen.

Stänger tv:n, lägger mig i fosterställning och gråter mig till sömns.

Klockan 06.00 ringer telefonen... efter 20 signaler masar jag mig upp och svarar.
Ingen där..hör bara glada skratt, stoj och plask.
-Hallå ..hallå, ropar jag..inget svar. Förstår att det är svärfar som är i Thailand som ringt och sen inte tryckt på röd lur efter att ha väntat i 20 signaler utan bara stoppat telefonen i fickan och lagt sig tillrätta på solsängen.


Nu jävlar tänker jag och lägger telefonen på sidan, här ska bli dyr teleräkning för gubben.

Dock hinner det inte gå mer än nån minut så ringer det på min mobil.
Är svärfar igen..
-Inte väckte jag dig??
- Jo men det är lungt..spelar ingen roll om jag tar livet av mig nu eller om en timme svarar jag.
- Gör det om en timme då..för du måste åka förbi hemma hos oss. Larmet har gått i natt.
- Mmmm...
 

Sliter på mig kläderna och och sätter mig i bilen, som tur är så ligger temperaturen på bara -15 grader  och eftersom timern (som jag masade mig upp ur sängen och nästan förfrös förhuden för) inte verkar ha fungerat, så har jag -15 grader i bilen.

Anländer till huset, eftersom ingen (läs jag) har skottat sen dom for så får jag plumsa i halvmeterdjup snö för att nå ytterdörren. Efter en snabb rundtur i huset kan jag konstatera att ingen har försökt bryta sig in utan larmet har fått spel pga av en säkring som har flygit. Som tur är så sitter säkringskåpet i samma kommun, otur är att det sitter längst bort på tomten och att jag skulle behöva en skoter för att på humant vis ta mig dit. Skotern är översnöad så jag får plumsa. Fixar säkringen, plumsar tillbaks, allt är ok, far till jobbet. Drömmer om hur jag vinner tusenlappar på v4:an bara för att märka att v4:an är från Täby Galopp..


"Även som barn råkade jag ut för taskig tajming"

Kommentarer
Postat av: GT

Meanwhile..

GT kommer hem efter att ha bevittnat Lövenförlusten live och suttit 15 minuter i bilkö på parkeringen efter matchen.

Är arg ledsen och besviken.

Går in på Unibeten för att kolla kvällens spel, det har såklart gått dåligt. I vredesmod gör jag ett DYRT femlingsystem på nattens NHL. Det gick såklart åt skogen.

Så nu sitter jag här med bara småslantar kvar på Unibetkontot och troligtvis en missad Playoff-plats. Fy fan.

2009-02-12 @ 15:22:52
Postat av: LoneRanger

Jag vet hur det känns.. men som du säkert vet finns det bara en sak som kan rädda dig just nu..och det är massvis av alkohol..och porr..

2009-02-12 @ 15:31:42
URL: http://loneranger.blogg.se/
Postat av: Sniper

Loneranger: Är inte alkohol och porr två saker? Eller menar du att det är "en sak" iom att det ena leder till det andra?

2009-02-16 @ 13:39:15
Postat av: LoneRanger

Grattis till dina mattekunskaper.. och nej..jag menade en grej..men kom på att alkohol allena inte alls kunder rädda honom utan att han verkligen måste få den ultimata räddningen...

2009-02-16 @ 14:24:56
URL: http://loneranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0