Hörnmän, soltorkade tomater och fällningar...

Verkar ju funka det här.. får se om man orkar lära sig att lägga in olika typsnitt å så..

Idag är det den 24 september.. bara tre månader kvar till julafton och bara sekunder kvar till Jysk plockar fram julartiklarna från lagret. Love it.. att jag inte jobbar där alltså.
Dock finns världens snällaste kille där. Han är singel. Han gillar björklöven och motorcyklar. Hemmakvällar i soffan och att lira luftgitarr. 
Intresserad??
Trodde väl det. Skicka ansökan till mig så kan jag förmedla vidare, Girls only givetvis. Bifoga bild.. ANNARS.. soptunnan haha.
Nämen ärligt..   Ingen bild = jag slänger den ..jag lovar.

Hursomhelst är jag mätt och slut... Innebandy med jobbet och lunch på Hansson och Hammar som vilken onsdag som helst..
Så vem trodde att jag skulle få mitt livs chock idag.
På innebandyn var allt som vanligt.. Cornerman fortsatte nöta på golvet nere i sarghörnet och svart förlorade. Jag spelar alltid i svart lag, du vet  "Once u go black, u never go back"- Ådi.  Nog om detta..

Vi valde idag att luncha på den oeminenta restaurangen Hansson & Hammar som ligger inom IKSUS boning. Idag var det kycklingpytt som dom så duktigt hade plockat ur frysen , med flinka fingrar klippt upp påsen och lyckats misshandla genom att försöka tillreda den. Antingen genom att steka den i en stekpanna, eller bara en plåt i ugnen eller helt enkelt bara genom att låta den tina upp sen igår på köksbänken.
 
Än så länge var allt som vanligt.
Sniper påpekade att dom hade fått 2 kurrar i VK vilket var sämst av alla testade lunchresturanger. Om jag inte missminner mig så fick soppköket hos frälsisarna bättre.
Hursomhelst så kom chocken när man minst anar det..
I salladen döljde det sig något rött och förstå min häpnad när jag förstod att det var en bit av  en soltorkad tomat. Den var iofs så liten att man borde ha skickat den på analys men mina tränade ögon såg sanningen.
Jag har för mig att soltorkade tomater är ganska dyrt.
Så vad gjorde den i H&H´s sallad?

"Hade jag orkat skulle jag lagt in spännande och mystisk musik här"(Red. Anm)

Har Euroshopper soltorkade tomater?
Hade nån utomstående lagt dit den, eller hade den gått dit själv?
Är det motsättningar mellan H&H? Hansson.- Kan vi höja kvaliten? Hammar.-Kan vi sänka din lön?
Vissa frågor är för stora, man kan aldrig finna ett svar på dom, så vi lämnar det så och kommer ihåg denna dag som något speciellt.

Onsdagar betyder även V-64. Ikväll smäller det. Måste bara luska ut ur Knulf vilka hästar som ska fällas idag.
Knulf har talang. Han vet bara inte om det än.

Annat roligt idag:
En kärring i bil försökte ramma oss på övergångsstället.
Sniper pratade med Hansson eller var det Hammar, dom typ kompisar nu.  "80 grader är fjantigt " sa H eller H när han lyfte i matplåten som låg över vattenbadet utan grytvante och brände sig.
Hansson & Hammar..undrar om det är taget bara för att komma åt initialerna. Fast tror inte ens gestapo skulle våga sig på att backa på lunchen där.
Har fått ett nytt smeknamn idag. Mini. Känn på den... Hade lyckats leverera en funktion som alltid returnerade samma värde som jag skickade in. Funktionen hade jag döpt till min.. Så kan det gå när lurarna är på och Thunder räddar handikappade barnhems barn.
FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHT!!!!

I min outlook har jag en folder som heter skitsnack. Tänkte att detta är ett perfekt ställe att dela med sig av allehanda sinnesvaga personers mail (läs mina kompisar). Kanske ska ha det som en stående punkt..ja vi får se..
Men idag tycker jag detta mail vann.. just före städhitler på svt-mailet.

Håll till godo och tack Birk Borkason för att du get det lätta löpsteget ett ansikte. Over and out.

Hej

Tack Jojjo för gårdagens Robert Granström jag ser redan fram emot dagens.

Kanske blir det SVT-scoopet som Johan siade om?

När det gäller Svensk medeldistanslöpning så ser framtiden ljus ut.

Kopiera och kolla filmen på följande länk (Ni kan dra fram 38 sekunder):

[Länk]http://www.marathon.se/racetimer/?v=%2Fsv%2Fteams%2Fshow%2F9720%3Frace_id%3D157%26amp%3Bvideo%3D50106%26amp%3Blayout%3Dmarathon

Vad är er spontana kommentar?

/Gurra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0