Fredasfika och utmattning

Det sägs ju att motion är bra för att man blir piggare och aktivare på jobbet.
Det är ren och skär förbannad lögn. Har vart och lirat hockeybockey på lunchen idag..
Efter fem minuter på isen smakar det blod i munnen och varje andetag bränner i lungorna som att man försökte andas i en tegelugn och då är det 55 minuter kvar..


Detta toppas med en kebabtallrik på döner. Men vi måste ha missat att fredagar är dvärgarnas dag på döner då jag nästan var hungrigare när jag gick ut därifrån än innan. Sorry Havve, kommer att gå lång tid innan jag äter hos dig igen.
Ska dock tilläggas att det var gott. Så är man liten i maten eller från somalia så kan man lätt äta där.

Hursomhelst så blev man ju inte piggare av maten. Sverker, han med soptunnan ni vet, hejjade käck när jag stannade för honom vid ett övergångsstället. Eller så var han bara så grymt impad av bilen. Tillbaks på jobbet efter några burnouts och nytt hastighets rekord med silverpilen med Sniper i fosterställning i framsätet och Ådi i barnstolen där bak. Hinner bara logga in så är det dags för fredagsfika.
Gofika från NK. Gott. Men inte ens kaffet fyller sin funktion. Har svårt att hålla upp ögonen. Tur att jag slutar snart..

Fick några heta tips på Div 1 fotbollen idag, inte från Knulf ska tilläggas, utan heta grejer. Ufc torskar bland annat. Så all in på spelkontot ger sköna dollares imorgon.

Dagens Knulf har jag fått på omvägar så vet inte om det räknas. Knulf har flytt stan för att sätta ny rekordtid i Lidingöloppet. Inte omöjligt. Här snackar vi om mannen som sänkte sin tid på milen med 45 minuter i sommar. Men hursomhelst, stenklar spik enligt Knulf på omvägar är Cooper Beach i sista v75 avdelningen.

För att byta ämne helt så skulle jag vilja dissa 3. Inte siffran så bara utan teleoperatören TRE. Försökte säga upp mitt abonnemang, ett halvår senare så får jag fortfarande fakturor. Once your in, theres no way back.. Hoppas att det inte slutar med massmord.

Dagens roligaste mail kommer helt oväntat här och är en fortsättning på Jan Guillo mailet.

>Kan det vara så att detta är lite känsligt? Var det någon på

>redaktionen som råkade försäga sig och kommenterade hans enormt

>gigantiska och oproportioneliga huvud?

>

>/G

Mer än så blev det inte idag.. och i helgen tar  jag ledigt.. Ska sträckläsa alla artiklar som Robert Granström skriver för VF.
Robert, ge ut en bok. Stora journalist priset väntar. För vem gillar inte artiklar som dessa:

Frimärkets dag firas

SKELLEFTEÅ I morgon är det frimärkets dag.

Detta firas på Nordanå mellan klockan 11.00 och 14.00. Förutom frimärksutställningar kommer även vykort från Skellefteå och Byske att visas.

eller den redan klassiska, fast den skrevs idag:

DRÄNGSMARKSKLÄPPEN Tusen tranor har samlats i Drängsmarkskläppen.

Djur- och naturintresserade Folke Jonsson från Kåge, rapporterar att ett mäktigt skådespel utspelats i Drängsmarkskläppen under torsdagen.

Cirka tusen tranor hade samlats på några lägdor och utgjorde en imponerande syn för förbipasserande.

- Jag har tillbringat mycket tid i naturen, men jag har aldrig sett så många tranor på samma ställe någon gång. Det ser ut som det brukar göra i Hornborgarsjön.

VF packade kameran och tog reportagebilen. Och visst fanns det tranor, i mängder.

Berättande och actionfyllt, avslutat med ett tungt konstaterande som att han verkar lättad över att Folke inte ljög nu när han hade packat kameran och allt.
Gillar mystiken i Folkes uttalande också. Har han sett tranor vid hornborgarsjön eller har han det inte?

Over n´Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0