-Chexchoklad........*Smack*

Onsdag idag. Lika med lekstuga på innabandyn med mitt nygamla epoxyblad. Limmade även fast sulan på min vänstra sko i morse. Epoxy måste va guds gåva till mig. Synd det luktar så dåligt.
Lunch på Örnen trots plåstret som upphittades i maten av en kollega för några veckor sen. Man kan säga som så att även om man skulle sätta i sig ett plåster så är det godare och trevligare än på Hansson och Hammar.

Tjejen ringde och berättade att dom hade stannat på väg hem från dagis för att klappa en katt. Min son sparkade katten i sidan. Jag är så stolt. Att videokameran gick sönder är förlåtet, fick ändå en ny som var bättre. Så tack för det oxå, min son.

Har iallfall idag fått svar på ett av vardagens mysterium.
Har ni vart med om att köpa en kex-choklad *, och trots att man är sugen som helst så smeker man sakta av papperet för att man vill att det millimetertunna chokladöverdraget ska ligga på plats och inte smulas sönder över knäna och bilsätet, vilker resulterar i 7 timmars skumstädning av den ljusbeiga förarstolen och syrliga kommentarer från sin käresta att man skulle ha haft en silverfärgad volvo crosscountry med skinnklädsel istället, osså är chokladen lite vulgärt grånyanserad. Ogo´ogla´kexchokla´.
När den värsta besvikelsen har runnit av och man har bestämt sig för att inte gå å lämna tillbax den på ÖB, för man vet att det  skulle inte resultera i att man fick en ny utan att ÖBmongot skulle skicka tillbax den som en reklamation åsså får man tillbax samma kexchoklad fyra veckor senare, så äter man den ändå.

Men varför är den vit? är den möglig? är den gammal? har nån smort den med smegma? har man lyckats få smuggel kexchocklad som innehåller kokain?

Så här säger Cloetta om detta:

Chokladen kan bli grå eller vit om den förvaras felaktigt - för varmt.Choklad är mycket känslig både för för värme och solljus. Om den förvaras vid alltför hög temperatur tränger fettet ut och lägger sig som en gråvit hinna utanpå chokladen. Gammal choklad kan också bli grå eller gråmatt på grund av att kakaosmöret omkristalliserar och chokladen blir samtidigt lite torr i smaken.


 Arja killen som fått äta alldeles för många grå kexchoklad och nu börjar få samma nyans själv.

* varför envisas vissa med att säga chex om kex. Är det för att man läspar eller? Låter hursomhelst inte chlokt och är helt fel enligt mig själv och borde bemötas med en chäftsmäll. Undra vad svenska achademin anser om det? Chansche dags för ett mail..hmm

Appropå mail så kommer dagens mail här:

Hej

- Det har varit en svår tid för mig utan dator:

Jag har inte kunnat följa Löven till max.

Jag har varit tvungen att fylla *****(dottern. reds anm) dagliga sovning på 2,5 h med vettiga göromål såsom hushållsarbete.

Jag har varit tvungen att ta fantasirunkar.

Jag har varit tvungen att prata med *****(sambon. reds anm.) på kvällarna.

Jag har haft en ständig "oro" i kroppen.

Knulfs V64 tips är som följer. Hans egna ord:

Hur hanterar JJ Sjarapova ikväll (storis från stall goop). Beanie MM bara vinner V64-1.
Sedan har ju Sjarapova och Maraton Lavec från stall goop bra chanser, men, men, goops har visat ojämn eller ingen form egentligen ända sedan i våras på de egentränade.

Själv satte jag en 45 oddsare igår på vinnarspelet. Tack för kaffet.

Och vips så var fikarasten slut utan att jag hunnit fika. Allt för er kära vänner.
Over n´out.


Kommentarer
Postat av: Pottränad

Vad betyder fantasirunk?

2008-10-09 @ 08:29:16
Postat av: Sniper

Glömde tyvärr att läsa bloggen igår så jag missade knulfs speltips. Hade behövts då jag var helt fel ute på gårdagens allsvenska omgång. Hade satsat mina slantar på VIK (satt iofs), Nybro, IKO och under på daladerbyt. Fantastiskt hur bra Leksand är. Trodde att den fenomenala kristan skulle kunna mura igen. Men trots storspel från hans sida fick han söka gummi i nätet fem gånger... Frågan är bara om Leksand bränner allt krut under hösten som de brukar?



Känns som att man knulfy har smittat en. Jag kanske också kan få en egen avdelning i din blogg loneranger? =)

2008-10-09 @ 09:02:21
Postat av: Pottränad

Jag hade gjort en trippel; VIK, AIK och MIF.

Jävla Sundsvall. Dessutom målade sopan Palmebjörk. Usch.

2008-10-09 @ 09:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0