Jag eller knulf..eller båda..

Hade spelat på Pixbo igår.. -2,5  i dubbel med Linköping.
5-1 var ställningen till Pixbo och det var 2 minuter kvar.. Klart tänkte jag och bytte kanal.
Matchen slutade 5-5, med tre mål på 15 sekunder. Börjar undra om innebandy verkligen är någon sport.

http://www.mullsjoais.se/nyhet.asp?nid=1044

Fast beror ju på vad man jämför med. Damfotboll. Ja då är innebandy en sport..fast inte för damer.. då är det lek.

Hursomhelst hade jag lagt en V4 för ovanlighetens skull. Den såg ut som följer:

Registrerat spel

Datum: 2008-10-07
Bana: Färjestad, omg. 26
Spelform: V4

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1  3, 5
2  5
3  1, 3
4  1, 3, 8

12 rader x 1 x 2,00 kr = 24,00 kr

Kvittonummer: 2F00 41D9 4171 4011

Tog bort nr 10 Vesper i 3 loppet för att jag ville snika in på insatsdegen.
Förstod att detta var ett dåligt tecken och la in en femma på honom på travnet bara för att..

käkar lunch och jobbar på och kollar sen resultaten.

AvdHästOddsVärdeSystemStrukna Res 
1COIMBRA SIGN
Gorski Kenneth
5,72 9315 999
2PRESTMO KONGEN (NO)
Wilhelmsson Robert
1,51 10214 73610,12 
310  VESPER
Andersson Mikael J
9,57 4503 335 
4SALLYMEDE
Eriksson Sören
3,13 5912 542 
=Se video från lopparkivet (abonnemangstjänst)
 UTDELNING V4
Antal rättUtdelning
4591 kr



hade ju inte vart fel med 591 kronor på satsade 24:-

nu gick jag ju ändå plus tack vare min femma på Vesper..hurraaayy
BanaDatumLoppDeltagareInsatsOddsUtbetalning
Färjestad 2008-10-07 W 310 VESPERSEK 5,0014,4872,40

Fick ett mail forwarderat idag:

"Jag orkar fan inte mer nu.... Hur fan kan Pixbo tappa en 5-1 ledningen med 2 minuter kvar mot usla Mullsjö?! Det finns inte på världskartan att något sånt här ska ske! Är inte detta otur då vette fan vad det är?! Ska man ta en paus? Ska man fortsätta? Just nu är jag så besviken , så deprimerad , så frustrerad att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Det handlar inte om pengarna jag förlorar. Att jag inte har råd att förlora dom. Det handlar om att det är så extremt jobbigt att gång på gång förlora spel i slutet av matcherna. Norrby , Birmingham , Pixbo , Inter för att bara nämna några... Vet inte vad jag ska skriva? Det är en enorm tomhet inom mig just nu. Jag pallar inte mer."

Sen fick jag ett mail.. från Knulf:

"Jag satt och kollade innebandyn, och hade också lirat Pixbo. Mer säker än så har man knappast varit. Otroligt!"

Tack för kaffet! Otroligt kan tyckas..men inte nu längre.

En intet ont anande Knulf kan härmed ha ett självmord på sitt samvete. Det är otroligt.

Over n´out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0