Hellacopters...

Nicke är förlåten.
Jag var på Hellacopters igår. Har alltid tyckt att dom varit bra men aldrig tagit dom till mitt hjärta. Tror det beror på besvikelsen jag kände när Nicke lämnade Entombed. Men jag förstår nu varför han gjorde det. Han var för stor för att sitta och hammra skinn i den gruppen. Hellacopters är enligt mig ett enmannaband, visst dom är fem på scen men det är en kille som syns och hörs. Nicke är sveriges Dave Mustaine (sorry Dave) förutom att han verkar tycka att det är roligt att stå på scen.
Jag är verkligen glad att jag gick på spelningen igår då jag tyckte det var magiskt (även för att man fick dricka bärs på en söndag) och då det förmodligen är Hellacopters sista turne. För dom är ute på avskedsturne.
Varför?
Förmodligen för att Nicke är för stor för sitt eget band. Det är svårt att erövra världen med en bolibompa basist.

Idun Umeå 12/10-08


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0