Ålderstecken...

Blev inget inlägg igår.
Detta på grund av att jag förmodligen fått cancer i ögat.

Upptäckte detta igår när jag satte mig framför datorskärmen. En svart prick, likt en blomfluga, som alltid var i synfältet. Fruktansvärt irreterande. Givetvis trodde jag från början att jag bara fått skräp i ögat, vilket är vanligt för mig då jag har så stora vackra ögon. Men inte ens efter en timmes ögonskölj (med riktiga grejer från apoteket) och en kvart med dushsstrålen rakt i ögat försvann det.

Efter en natt där sömnen bytts mot grubblerier och panikångest så tog jag tag i saken i morse. Kände det var dags då pricken nästan fick mig att köra av vägen. ( Tänk om jag kvaddat Silverpilen. Fast vi vet ju iofs att den går lika bra på sidan av vägen så det hade nog vart lungt ). Så jag googlade, och hittade detta svar:

Måste kollas!
Fel på näthinnan! Sorry! Ett parti på näthinnan har lagt av, ungefär som när en flatbildskärm får döda pixlar. Det kan vara blödning, eller tvärt om, för dålig blodtillförsel. I jävliga fall växer dessa svarta prickar och blir ler och fler... Shit happens. Det kan också vara en början till näthinneavlossning, och därför bör det kolla av expert. Är det på det viset, måste näthinnan punktsvetsas för att stanna kvar på plats. Gör jävligt ont, men är nödvändigt om man vill fortsätta att se med det ögat.

  
Efter att ha grinat en stund och funderat på att ta livet av mig efter att ha fått denna diagnos av en expert, så bestämde jag mig för att leta vidare och hittade tillslut en riktig sida. 

Efter att jag insett att detta inte var jätteabnormalt så tog jag upp mitt problem med Sniper, som bara skrattade och sa att han hade jättemånga svarta prickar och haft dom jättelänge. Precis som att det var tufft att ha det.

Så det är väl bara att inse fakta att man är inte 18 år längre, vilket man kanske borde ha förstått eftersom man inte längre ligger med 18-åriga tjejer, tyvärr.

Hur många prickar har du GT?

Detta borde jag kanske ha insett redan när jag blev intresserad av trav. Appropå det. (Smoooooth övergång).
Nära att V64:an satt igår. Ena spiken galoperade tre meter från mållinjen som ledare. Nu blev det bara fem rätt på ramen och det resulterade i tre stycken fyror på vardera 20:-. Trist.

Kommentarer
Postat av: GT

Hej Loneranger

Nej, jag har ännu inga prickar på ÖGAT.



När det gäller travet så körde jag bara ett platsspel igår, OBLIGE ÅS.



Jag är lite orolig på varför Sniper inte svarat på min fråga i ditt förra blogginlägg, var det en het potatis månne? =)

2008-11-13 @ 10:27:21
Postat av: LoneRanger

Tror din fråga gav svar på mina funderingar varför han stryker omkring i källaren under Minervaskolan.

2008-11-13 @ 11:31:03
Postat av: Sniper

Tänk om bara kunde ha fått vara labbansvarig så att det var helt ok att vara där hela dagarna.



Du är lycklig lottad loneranger aka labbansvarig!

2008-11-13 @ 11:39:44
Postat av: GT

Kan Övik vara staden för dig Loneranger? Efter att ha läst Snipers målande beskrivning så känns den ju bra för en kille som dig, för visst har du diagnosen Kanintesmakapåalkoholfördåhoppardenurbyxanomdetkommerensnyggtjej?



PS. Har du något bra spel på Travnet idag?

2008-11-13 @ 12:08:29
Postat av: LoneRanger

Visste inte att du hade befogenhet att ställa en sådan diagons. Men du känner väl igen symptomen gissar jag. Föresten..var det inte du som tyckte att du gav en tjej en komplimang när du sa att du tyckte hon hade sån härlig kuksugarmun. Du måste verkligen ha bedömt den situationen rätt, för om jag inte missminner mig så började hon grina va??

2008-11-13 @ 15:12:00
Postat av: GT

=).

2008-11-13 @ 15:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0