2:er

Förstår att ni undrat hur det gick på besiktningen av silverpilen.

Först vill jag bara säga att jag mår fortfarande dåligt över helgens V75.

Hade en väldigt nitisk och ung besiktningskontrollant som tyvärr såg starkare ut än mig så vågade mig inte på att hota honom när han ryckte loss drivaxeln från hjulet och nästan hamrade sönder ramen.

- Gör du sönder nåt får du betala, var det enda jag fick ur mig.

Men han brydde sig inte utan gick istället över till att banka på främre stötdämparfästet istället tills det gav vika.

Är väl klart som fan att grejer går sönder om man går lös med en slägga på dom, speciellt så ömtåliga och delikata saker som min silverpil.

Resultatet blev till slut att jag måste dit med ett nytt stötdämparfäste och en ny drivknut trots att ytterliggare en ännu nitiskare kille kom och synligen planlöst började slita allt vad han hade i framhjulet. Stod faktiskt och hoppades att bilen skulla falla ner över honom då. Till slut fick den första kontrollanten hindra den andres försök att slita ut mitt hjullager.  Motvilligt och med gråten i halsen slutade han rycka och väste till mig att hjullagret var dåligt.
-Ja men det håller en stund till så det är lungt, sa den första kontrollanten.
Tack sa jag och drog med fingret över halsen mot den tårögde däckryckaren.
 

Tröstade mig genom att fara på ÖB och köpa en Uncle Bens Chechuan sweet & sour för 10:- och tre burkar marmelad för 11:- styck.

Sen bar det av till loppisen där jag inhandlade ett ex av Häxan och Lejonet på dvd för 29:- eftersom dom inte hade en enda LP skiva jag ville ha som jag inte hade. (Dom har porr på DVD där GT, fast du är ju lite oldschool så du gillar nog att spola VHS).

Annars var helgen lugn. Grävde en grop och gjöt fast våran nya brevlåda som flickvännen så billigt beställt på internet för 1400:- eftersom min mor backade över vår gamla, inte 1 utan 2ggr.

Resten av helgen spenderade jag tillsammans med symaskinen eftersom min flickvän fyndat inte 1, utan 2 nya barnvagnar på blocket. Nu har vi 4 stycken. Men klädseln var i dåligt skick, vilket innabar att jag fick sy en ny. Det tog ganska precis två helgdagar.

Undrar ifall nån av dessa brukar sy symaskin?




Nä..ska köpa mig en varmkorv, eller hotdog som jänkarna säger, på vägen hem så jag har proviant ifall silverpilen tappar framdäck, backdäck eller stötdämpare.


Kommentarer
Postat av: Sniper

Hej loneranger! Har två frågor om alla barnvagnar som ni införskaffar.



1. Ska ni börja sälja barnvagnar?

2. Planerar ni för trillingar?

2008-11-17 @ 16:40:24
Postat av: GT

Hej Loneranger

Jag skulle gärna byta dina 2:or mot min "rödljuskörning" som jag åkte på förra veckan. HELVETE!



När det gäller V75 så gör vi så att nästnästa helg gör jag raden. (Nu till helgen är jag på fjällfiske och står över)



Vill du kränga en vagn till mig?



/GT



PS. Även om du sitter hemma och syr på helgerna så är det inget man berättar för sina manliga vänner...

2008-11-17 @ 16:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0