Pffftt....

Så då var det måndag igen...
Festen i fredags gick förvånansvärt bra, detta mkt tack vare att dom bara hade Eriksbergs julöl till försäljning där vi befann oss. Kan lova att man efter fem - sex Eriksbergs julöl faktiskt inte är så jättesugen på att dricka ytterliggare en Eriksbergs Julöl.
Eftersom den verkar vara gjord på malt, humle, jäst, multifibermix och sån där finsk surdegslimpa så befann man sig i den prekära situationen att magen fylldes av härliga gaser. Därför ägnades tiden efter middagen åt att sitta i ett hörn och släppa väder. Rätt mysigt faktiskt.


En Eriksbergs Julöl om dagen,
gör roliga gaser i magen


Vid julklappsutdelningen så fick jag ett värmeljus på en träplatta med lite granris runt. Jag försökte försiktigt att ställa undan det på ett bord och få det att se ut som det tillhörde inredningen så jag skulle slippa släpa på denna bedrövliga present, och ännu hellre slippa ta med den hem. Men till mitt förtret så hade Ådi förbarmat sig över den så nu står den här likt förbannat på mitt skrivbord. Själv gav jag bort en duschcreme..hehe .. han som fick den blev jävligt missnöjd..hehe.. det var för att ge igen på min ännu värdelösare julklapp förra året då jag fick en almanacka som var lika stor som en post-it lapp.

Lördagen var rätt lugn annars, var ute och åkte bob mest hela dan, likaså söndag. Den går förjävla bra.
Appropå spoilern så får den sitta kvar..märkte att den på ett väldigt effektivt sätt röjer undan smågran och annat sly så man slipper få det i ansiktet.


På söndagen vankades det julbord igen och gissa min glädje då det enda förutom julmust som fanns att inmunda var Eriksbergs Julöl. Lyckade bara få i mig en och en halv flaska så koncentrerade mig på att äta istället. Och som jag åt. Var till och med tvungen att stanna av hemma hos mina föräldrar och låna toaletten på vägen hem.
Nu klockan tjugo i två dan efter är jag fortfarande mätt utan att ha ätit ngt annat sen dess.

En rolig sak var att svärfar mitt i middagen kväljdes och spottade ut vad han trodde var en köttbulle. Dock visade närmare dissektion av föremålet i fråga att det rörde sig om en choklad pralin med apelsinfyllning. Han hade sonika fyllt tallriken med både korv, köttbullar, pastejer och chokladpraliner och har man dålig syn så har man.

Detta var saker jag undvek på julbordet:
Prinskorv - kan man äta hemma
Köttbullar - se ovan
Potatis - är ju inte ens gott hemma
Bröd - är ju det man äter när allt annat är slut


Måste väl va en tysk som "spritzat" grisen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0