Nicklas

Idag har Nicklas namsdag.
Namnet härstammar från 1500 talet och är en förkortning av Nicholaus som betyder bög precis som Sylvester och Magnus Carlsson.
Nicklas däremot betyder inget särskilt, därav ut trycket snick-snack som lånat Nicklas fyra begynnelsebokstäver.
Lägger man däremot till ändelsen Fors i slutet av Nicklas, Nicklas Fors, så betyder namnet helt plötsligt en uppsjö av saker. Få av dem positiva.

Själv har jag idag varit på Leos Lekland tillsammans med min son, GT och hans dotter. Det var kul och jag fick motvilligt avlägsna mig ur bollhavet och åka hem när mitt namn ropades ut i högtalarna i samband med att en lite pojke sökte sin far.

Det roligaste var dock en annan ful liten pojke, kanske i fyraårsåldern, som brände av på min son och sa att bara stora barn fick klättra i ställningen.
Eftersom min son inte själv kan prata så uttryckte jag hans tankar och frågade dennna pojke vad han isåfall själv gjorde där.
Nu tänker ni kanske att jag var taskig som sa så mot ett litet oskyldigt barn.. Men det var jag inte och dessutom hade den lille pojken glasögon så rätten var på min sida.

Vi åt även gott på Leos, hamburgertallrik.
Det är fördelen med att käka med GT, är det inte "brummare" så är det pizza.
Kom ihåg en gång när han styrde ihop en grillfest hemma hos sig och alla hade med sig kött å grejer, men själv ringde han å beställde pizza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0