Handboll...

Handboll slutade jag intressera mig för samtidigt som Carlen den älder, Paige Staffan och Slangen slutade i landslaget.
Satt och zappade en kväll och hamnade i en match mellan Sverige och Ryssland i dam VM.

Vet inte ens vad jag ska skriva eller säga om det som uppenbarade sig framför mig på TV:n.
Titta på den här videon istället. Tydligen slutar kvinnliga handbollsspelare utvecklas vid 10-års ålder för jag ser knappt någon skillnad mellan dessa två lag och matchen i VM.




Som ni förstår så orkade jag inte se mer än tre - fyra minuter men hörde sen att sverige hade blivit så glada för oavgjort mot Ryssland att alla sprang runt och highfivade i flera minuter.
Hade dom glömt att dom tappade en 5-målsledning????
Eller var det så kul att ingen behövde förlora och alla vann??
Åhh herregud...

Kommentarer
Postat av: Psycho Dad

Handboll över huvudtaget är ju en antisport. En "snygg" dribbling är att man kutar över hela planen och studsar bollen en gång. Ett bra skott är att man kastar en pytteliten boll i ett jättestort mål från 6 meter, från 1 meters håll om man dribblat (läs studsat bollen en gång på egen planhalva och sedan gått med bollen i famnen genom försvaret).



Jag berättar alltid för min sambo om dom olika sporter jag skulle utklassa fruntimmer i - jag skulle t.ex slå anja P i störtlopp och slå ihjäl den här boxaren Åsa... men i handboll skulle jag dominera så sjuuuuuuuuukt mycket att det inte vore sant. Skulle kunna möta ett helt damlag själv och vinna med 10000-1 (dom satte sitt mål när jag satt av en utvisning på två minuter).



Vad jag egentligen ville komma fram till har jag glömt bort, men grattis i alla fall till din vinst i min spotifytävling :) Fast den är inte värd så mycket nu, för jag har lagt upp en guide hur alla får det.

2008-12-08 @ 22:53:20
URL: http://podd.blogg.se/
Postat av: LoneRanger

Oj..10000-1.. det var verkligen många mål du skulle göra. Känner att jag blir grymt imponerad då jag själv förmodligen bara skulle vinna med 8000-3 eftersom jag aldrig spelat handboll.



Tack så mkt för priset, var jätteroligt att vinna en tävling. Tänk inte på att du gjort det möjligt för alla att få det. Är ju tanken som räknas.

2008-12-09 @ 08:39:11
URL: http://loneranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0